About Me

My photo
Designer, Grafitti Artist, Photographer...

| Creative Advertising |

Adakah anda pernah melihat sebuah idea iklan yang diulang di TV atau di luar rumah dan tanyakan pada diri sendiri, bukankah bodoh untuk mengulangi idea iklan berulang-ulang hingga tak ada yang melihat satu jam atau bahkan tertarik untuk mengetahui apa terkandung di dalamnya?! idea iklan kreatif selalu menarik mata kita untuk tahu lebih banyak tentang hal itu atau memahami mesej yang memberikan.


Ini sebabnya mengapa designer dan creative directors yang diperlukan untuk berfikir dalam idea-idea baru yang segar dan pendekatan kreatif untuk menyampaikan mesej produk kepada khalayak. Sesebuah mesej yang ingin disampaikan mestilah ringkas dan apabila mata melihat, ia memberikan rasa ingin tahu dan berfikir apa yang ingin disampaikan oleh mesej tersebut. Seperti contohnya bila diarahkan untuk produk antarabangsa yang akan dijual di lokasi yang berbeza di dunia dan untuk budaya audiens yang berbeza. Di sini, saya ingin berkongsi dengan anda beberapa kempen iklan baru yang kreatif untuk pelbagai produk dan perkhidmatan yang saya harap anda suka tentang tajuk kali ini.


Strepsils Adv.

Chrysler : Paper City


Smart : 90 Degrees Red


Land Rover : Desert


Q107 : Salon


Setelah saya meneliti kesemua artikel-artikel mengenai iklan dan saya telah cuba untuk menghasilkan 1-2 iklan mengikut cara saya tersendiri. Jika hendak dibandingkan dengan iklan-iklan di atas memang belum layak lagi. Akan tetapi saya telah cuba untuk menghasilkan sebuah art yang terbaik untuk diri saya.



0 comments: